Veelgestelde vragen
1 Algemeen
1.1 Wat is een wederverkoper van tickets?

Een wederverkoper van tickets is een ticketaanbieder die tickets verhandeldt die reeds doorverkocht zijn. Een wederverkoper van tickets is niet de eerste (primaire) aanbieder (promotor of organisator) van het ticket.

1.2 Zijn mijn zitplaatsen naast elkaar?

Als de voorraad die aangegeven staat bij een wedstrijd ten minste twee is, zit u gegarandeerd naast elkaar. Indien u met meer personen boekt is het streven om u naast elkaar te plaatsen. Garantie hierop kan echter niet geboden worden. Indien u met vier personen of meer boekt kan het dus zo zijn dat uw gezelschap in twee gesplitst wordt. Indien u met 3 personen wenst te boeken raden wij u aan eerst contact op te nemen. De specifieke mogelijkheden en exacte zitplaatsen per wedstrijd kunt u opvragen via mail of telefoon.

Als er bij een wedstrijd staat ‘Korte zijde los’ of ‘Lange zijde los’ betekent dit dat er voor deze wedstrijd geen stoelen meer naast elkaar beschikbaar zijn. Het kan dan zo zijn dat er wel meerdere kaarten op voorraad zijn, maar dit betekent dat wanneer u meer dan 1 kaart bestelt u gescheiden van elkaar op de tribune plaatsneemt.

1.3 Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling gehad, wat nu?

Als u een reservering hebt geplaatst bij SCT Tickets, maar binnen 10 minuten geen reserveringsbevestiging hebt ontvangen op het door u opgegeven e-mailadres raden wij u aan om eerst te controleren of de reserveringsbevestiging niet in uw spam-filter terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, dan raden wij u aan zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons. U kunt dit doen per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0640215258). We zullen dan samen met u kijken of er mogelijk iets fout is gegaan tijdens de bestelling en direct hierop actie ondernemen.

Op het moment dat u na het afronden van uw betaling op onze bedankpagina komt en een ordernummer hebt gekregen, is uw reservering definitief. Ook als u geen reserveringsbevestiging per e-mail hebt ontvangen, maar de betaling wel is geslaagd is uw order definitief. Wij raden om deze reden dan ook altijd aan om eerst contact op te nemen met ons alvorens u een nieuwe reservering plaatst.

1.4 Via welke methoden kan ik betalen?

Bij SCT Tickets kunt u uw bestelling op verschillende wijzen betalen. U kunt betalen via iDeal (internetbankieren), Bancontact / Mr Cash, Giropay, Belfius, KBC of ING Home'Pay.

1.5 Hoe gaat de verzending van de tickets in zijn werk?

Na een besteling zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van de club waarvoor u heeft besteld, waarop de kaarten verzonden kunnen worden. Bij de meeste clubs is bij aankoop sprake van verzending van e-tickets. SCT Tickets zal de door u gewenste kaarten naar het door u opgegeven e-mailadres sturen.

Bij sommige clubs wordt de verzendmethode 'Hardcopy' toegepast. In dit geval ontvangt u de kaarten via aangetekende verzending in uw brievenbus. 

Als u kaarten heeft besteld voor een thuiswedstrijd van Liverpool, Arsenal of Manchester United ontvangt u de kaarten in de vorm van zogenoemde Membershipcards. Dit zijn pasjes waarop de desbetreffende wedstrijd is geladen. Bij aankomst bij het stadion scant u het pasje en zal het toegangspoortje voor u open gaan. BELANGRIJK! Na afloop van de wedstrijd dienen de pasjes geretourneerd te worden aan SCT Tickets. Hoe dit exact in zijn werk gaat, krijgt u te horen na het plaatsen van een bestelling.

In sommige gevallen zullen de tickets geleverd worden in het hotel waar u verblijft rondom de wedstrijd. De kaarten zullen dan uiterlijk om 10:00 uur 's ochtends bij de receptie van uw hotel worden bezorgd, waarna u ze daar kunt ophalen.

1.6 Hoe kan ik tickets aan jullie verkopen?

Bent u onverhoopt verhinderd een evenement bij te wonen? Geen nood, u kunt uw tickets te koop aanbieden aan SCT Tickets. Door ons te bellen of een mail te sturen kunt u aangeven welke tickets u in bezit heeft en graag zou willen verkopen. SCT Tickets streeft ernaar uw aanvragen binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

1.7 Hoe weet ik dat mijn e-ticket geldig is?

SCT Tickets levert alleen originele en daarmee geldige e-tickets voor evenementen. De e-tickets zullen door ons in de originele staat worden geleverd. Dit betekent dat in veel gevallen de oorspronkelijke kostprijs nog op het e-ticket staat vermeld en ook de naam van de eerste koper. De tenaamstelling van het door u ontvangen e-ticket doet niets af aan de geldigheid van uw e-ticket. De unieke barcode(s), die op ieder e-ticket staan gedrukt, zullen u toegang geven tot het evenement. Heeft u toch nog vragen over de door u ontvangen e-tickets? Neem dan altijd alleen contact op met SCT Tickets.

1.8 Wat gebeurt er als een evenement wordt afgelast?

In het uitzonderlijke geval dat een evenement geheel wordt afgelast, ontvangt u van SCT Tickets een email met daarin informatie over de afgelasting en heeft u (met uitzondering van een faillissement van de organisator) recht op restitutie van het orderbedrag.

1.9 Wat gebeurt er als een voetbalwedstrijd waarvoor ik tickets heb gekocht wordt verplaatst?

Speeldata en aanvangstijden van voetbalwedstrijden kunnen tot vlak voor de wedstrijd gewijzigd worden. Mocht de speeldatum of de aanvangsttijd van een wedstrijd gewijzigd worden, dan blijven uw tickets geldig voor de nieuwe datum en/of tijd. Wij willen u er op wijzen dat u bij SCT Tickets kaarten koopt voor een specifieke wedstrijd, waarbij de speeldatum en aanvangsttijd niet per definitie vast staat.

Wij adviseren u daarom om uw reis en verblijf rondom de wedstrijd ruim te boeken en de website van de club goed in de gaten te houden om op de hoogte te blijven van wijzigingen. Mocht de wedstrijd binnen hetzelfde weekend worden verplaatst (bijv. van zaterdag naar zondag), dan is het uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u de wedstrijd kunt bijwonen. Mocht dit niet lukken, dan komt u in dit geval niet in aanmerking voor een restitutie.

1.10 Waarom staat er een andere naam op mijn tickets?

SCT Tickets is een wederverkoper van tickets voor verschillende evenementen. Wij kopen kaarten in via een groot netwerk aan leveranciers. De kaarten die u ontvangen hebt, zijn reeds doorverkocht. De naam die u op de kaart ziet staan, is de naam van de eerste koper. Deze persoon heeft zijn kaarten aan ons doorverkocht. De gegevens van de eerste koper dienen wel op de kaart te blijven staan. Iedere kaart heeft echter een unieke barcode, waarmee de geldigheid van de kaart en uw toegang tot het evenement gegarandeerd is.

1.11 Waarom staat er een andere prijs op het ticket dan dat ik ervoor betaald heb?

De prijs die op het ticket vermeld staat is de oorspronkelijke prijs van het ticket toen deze door de organisator van het evenement werd uitgegeven. De prijs die u voor het ticket betaalt is gebaseerd op de vraag naar het ticket en de overige kosten die gemaakt zijn door SCT Tickets om het ticket te bemachtigen.

1.12 Ik wil binnen de bedenktermijn annuleren, hoe doe ik dat?

Anders dan bij andere online aankopen is er geen wettelijke bedenktermijn van toepassing bij het kopen van kaartjes voor concerten, sportwedstrijden en theater. Op basis van de Wet Koop op Afstand kunt u uw aankoop helaas dus niet ontbinden. De koop en verkoop van tickets valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 7:46i lid 3BW die ziet op tijdsgebonden producten. Ten aanzien van deze tijdsgebonden producten is bepaald dat ze (vanwege hun tijdsgebonden karakter) niet geretourneerd kunnen worden. U kunt dit nalezen op de website van de Consumenten Autoriteit.

1.13 Wanneer krijg ik mijn tickets binnen?

Uw tickets worden, zodrag u uw bestelling heeft geplaatst zo snel mogelijk per email (e-ticket) opgestuurd naar het door u opgegeven e-mailadres. U ontvangt de elektronische tickets dan in uw inbox en kunt uw e-tickets zelf thuis uitprinten.

In het geval de door u bestelde tickets hard copy tickets zijn, worden uw tickets per pakketpost van PostNL (Nederland) of via DHL (buitenland) opgestuurd. 

Een andere mogelijkheid is dat uw tickets voor een buitenlandse wedstrijd door u bij de lobby van uw hotel dienen te worden afgehaald. 

SCT Tickets zal u na uw bestelling uiteraard volledig informeren over de wijze waarop u de tickets zult ontvangen.

 

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »